Friday, November 6, 2020

၅။ လယ်သမားနှင့် ငှက်ကြားပုံပြင်

 လယ်သမားကြီးတစ်ဦးရဲ့ ပြောင်းခင်းထဲကို ကြိုးကြာငှက်တွေက လာလာပြီးတော့ ဖျက်စီး နေတာကိုတစ်ရက်မှာမျက်မြင်ကိုယ်တွေ့ တွေ့လိုက်ရတယ်။ တစ်ခုသော ညနေခင်းမှာ လယ်သမားကြီးက ဖျက်လိုဖျက်စီးလုပ်တတ်တဲ့ ငှက်တွေကို ဖမ်းဖို့ရန်အတွက် ပိုက်ကွန်တစ်ခုကို လယ်ကွင်းထဲမှာထောင်ထားလိုက်တယ်။ နောက်နေ့မနက်မှာ ပိုက်ကွန်ကိုသွားပြီးစစ်ကြည့်လိုက်တဲ့အခါမှာတော့ ကြိုးကြားငှက်တွေအပြင် ငှက်ကြားလး တစ်ကာင်ပါမိနေတာကိုတွေ့လိုက်ရတယ်။ ငှက်ကြား‌လေးကပြောတယ် "ကျွန်တော့်ကိုတော့လွှတ်ပေးပါတောင်းပန်ပါတယ်၊ ပြောင်းစေ့တွေစားတာကျွန်တော်မဟုတ်ပါဘူး ပြောင်းခင်းကို ပျက်စီးစေအောင်လဲ ကျွန်တော်မလုပ်ပါဘူး " ငှက်ကြားလေးကငိုယိုပြီးပြောရှာတယ် "ကျွန်တော်က သနားစရာ ငှက်ကျားလေးပါ အသင်မြင်တဲ့အတိုင်းပါပဲ ကျွန်တော် ကရိုးရိုးသားသားနဲ့ မိဘကိုရှာပြီးကျွေးနေတာပါ ကျွန်တော်..." ငှက်ကျားလေးရဲ့စကားမဆုံးခင်မှာပဲ လယ်သမားကြီးကအမြန် ကိစ္စတုံးလိုက်တော့တယ် "မင်းပြောတာတွေက ဟုတ်နိုင်ပါတယ် ဒါပေမယ့် မင်းကိုတော့ဖမ်းရလိမ့်မယ် ဘာလို့လဲ‌ဆိုတော့ မင်းပေါင်းနေတဲ့ မင်းအပေါင်းသင်းတွေက ငါ့ရဲ့ပြောင်းခင်းတွေကို ဖျက်စီး‌ နေလို့ပဲ"


##လူဆိုး လူမိုက်နဲ့ပေါင်းသင်းမိရင် မိမိကိုယ်တိုင်ကအမှားမလုပ်သော်လည်း အပေါင်းအသင်းကြောင့်ဒုက္ခရောက်စေနိုင်ပါတယ်။


##thanks_for_reading

##100_moral_stories

##credit_Akramulla_Syed

No comments:

Post a Comment

အဝတ်လှန်းစင် ပုံစံ (၂)

အိမ်တွင်း အဝတ်လှန်းစင် ပြုလုပ်နည်းလေးပါ ဟိုလူလာမှ ဒီလူလာမှ ဟိုလူရှိမှ ဒီလူရှိမှ လုပ်​လို့ဖြစ်တဲ့အရာမဟုတ်ပါဘူး  ကိုယ့်ဟာကိုအလွယ်တကူလုပ်လို့ရပ...